Berceloteh melalui foto............

Bukan kemahiranku untuk berkata-kata atau menulis dengan penuh gaya dan ayat-ayat yang menarik serta bombastik. Cukup sekadar dengan foto-foto yang tak seberapa dan sedikit makluman, mungkin mampu menceritakan segala-galanya....

Sabtu, 1 Januari 2011

Selamat Tinggal 2010.... Selamat Datang 2011

Kalender sukan Malaysia untuk tahun 2010 cukup meriah dengan kejayaan-kejayaan yang cipta oleh atlit-atlit Malaysia. Tahniah dan syabas. Bermula dengan kejayaan Azizul Hasni Awang merangkul emas die Kejohanan Basikal Dunia Klasik di Beijing pada Januari dan disudahkan oleh pasukan bolasepak Malaysia menjulang Piala AFF Suzuki 2010 untuk kesekian kalinya. 

Aku yang menonton perlawanan akhir kedua bersama lebih 100 peminat bolasepak tempatan di NZ Curry House ketika itu sungguh teruja dan terasakan seperti suasana perlawanan akhir Piala Dunia. Sorakan yang diberikan oleh peminat ketika itu seperti berada di Stadium Bong Karno. Laungan Malaysia Boleh terus dilaungkan dengan penuh semangat sehinggalah Safiq Rahim menjulang piala. Perasaan puas dan bangga dengan kejayaan itu tak dapat aku sembunyikan. 

Terdetik diminda aku, alangkah seronoknya jika suasana ini berterusan sepanjang Liga Malaysia 2011. Harapanku, stadium-stadium di Malaysia akan dipenuhi penyokong-penyokong pasukan kegemaran masing-masing tanpa mengira keputusan perlawanan. Insya Allah. 

Sebagai penutup tahun 2010 dan pembuka 2011, aku ingin kongsikan koleksi aksi-aksi liga Malaysia yang sempat aku rakamkan sepanjang tahun 2010. 

Koleksi Jeroe
Facebook Y4E- Liga Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan