Berceloteh melalui foto............

Bukan kemahiranku untuk berkata-kata atau menulis dengan penuh gaya dan ayat-ayat yang menarik serta bombastik. Cukup sekadar dengan foto-foto yang tak seberapa dan sedikit makluman, mungkin mampu menceritakan segala-galanya....

Selasa, 4 Januari 2011

Sepak mula Liga Malaysia 2011 - Jadual perlawanan pertama

Liga Malaysia 2011 akan membuat sepak mula pada 29hb Januari 2011 dengan pertembungan utama pastinya perebutan Piala Sumbangsih antara Selangor vs Kelantan di Stadium Shah Alam. 

Kelantan yang kehilangan beberapa tonggak utama musim lalu tampak sukar untuk menyaingi Selangor yang dibarisi 6 tonggak yang membantu Malaysia menjulang Piala AFF Suzuki 2010 baru-baru ini. Namun yang demikian, ketangkasan penjaga gawang dan kelicikan penyerang negara ketika kejohanan tersebut boleh menjadi duri dalam daging buat pasukan Selangor. Khairul Fahmi dan Shahrul Idlan Talaha merupakan watak penting dalam pasukan negara kendalian Rajagopal. Jika Khairul Fahmi kebal di gawang dengan hanya bolos 2 kali sepanjang beraksi di kejohanan tersebut, Shahrul Idlan pula sekurang-kurangnya 4 kali menjadi pengumpan buat Safee Sali dan rakan-rakan lain untuk menjaringkan gol. 

Selangor yang dibarisi 6 tonggak negara ke AFF Suzuki 2010 pasti tidak akan memberi laluan mudah buat Kelantan. Piala yang mereka miliki pada musim lalu tetap menjadi idaman untuk dijulang. Ketajaman Safee Sali serta kepintaran Safiq Rahim pastinya menjadi taruhan buat anak buat K.Devan. Namun yang demikian, barisan tengah dan pertahanan Kelantan jangan sesekali lupa atau leka dengan larian deras Amirul Hadi. 

Pertembungan kali ini pasti menarik serta hangat seperti sebelum-sebelumnya. 

Jadual perlawanan lain pada 29hb Januari 2011

Liga Super 2011, Sabtu, 29 Januari 2011

1. Selangor vs Kelantan                                  S Shah Alam         8.45 malam[Piala Sumbangsih]
2. Terengganu vs Sabah,                                S SINS         4.45 petang
3. Kuala Lumpur vs Perak                             S KLFA           8.45 malam
4. Johor FC vs Felda United                          S JCorp         4.45 petang
5. Kedah vs TTeam                                       S Darul Aman 8.45 malam
6. Negeri Sembilan vs Harimau Muda A        S Tun Abd Rahman 8.45 malam
7. Pahang vs Perlis                                         S Darul Makmur 8.45 malam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan