Berceloteh melalui foto............

Bukan kemahiranku untuk berkata-kata atau menulis dengan penuh gaya dan ayat-ayat yang menarik serta bombastik. Cukup sekadar dengan foto-foto yang tak seberapa dan sedikit makluman, mungkin mampu menceritakan segala-galanya....

Sabtu, 1 Januari 2011

TNB-MHL 2010 - KLHC [6] vs Sapura [2]

    Kuala Lumpur Hockey Club(KLHC) menembus kekecewaan pada perlawanan pertama apabila menjadikan Sapura mangsa amukan dengan kemenangan 6-2. 

       KLHC mendahului seawal minit ke-2 melalui pukulan kilas Tengku Ahmad Tajuddin. Pada minit ke22, dalam keghairahan Sapura mengasak bagi mendapatkan gol penyamaan, Chua Boon Huat berjaya menjaringkan gol kedua buat KLHC melalui tampanan mudah menewaskan pengjaga gol Sapura, Nasihin Nubli. Chua Boon Huat sekali lagi membuktikan ketajaman beliau masih berbisa apabila menjarigkan gol ketiga KLHC lima minit berikutnya sebelum Tg. Ahmad Tajuddin menggelecek dua pertahanan Sapura pada ke31 untuk menjaringkan gol keempat LHC dan kedua peribadi buat beliau dalam perlawanan tersebut. 

      Separuh masa kedua perlawanan semakin rancak dengan Sapura yang lebih melakukan serangan dan hasilnya pada minit ke55 S.Kuhan menjaringkan gol melalui pukulan sudut penalti. Namun tidak melemahkan semangat KLHC apabila Razie Rahim berjaya menyempurnakan pukulan sudut penalti pada minit ke62 disusuli gol keenam daripada ketua pasukan KLHC Azlan Misron pada minit ke65. 

   Sapura memperolehi saguhati kedua pada minit-minit akhir perlawanan apabila S.Kuhan selagi menjaringkan gol melalui pukulan sudut penalti. Keputusan akhir berpihak kepada KLHC dengan keputusan 6-2.

S.Kuhan[putih] cuba menghalang kemaraan penyerang  KLHC, Chua Boon Huat

Tampanan Chua Boon Huat [3] yang menghasilkan gol kedua buat KLHC

Chua Boon Huat cuba melepasi kawalan pertahanan Sapura


Tengku Ahmad Tajuddin berjaya mencuri bola daripada kawalan pertahanan Sapura sebelum menggelecek seorang lagi pertahanan Sapura bagi menjaringkan gol keempat buat KLHC sebelum masa rehat. 

Ketua pasukan KLHC, Azlan Misron membuat umpanan kepada barisan serangan pasukannya. 

Cubaan merbahaya penyerang Sapura, Rodzanizam Radzi

Ketua Pasukan Sapura, S.Kuhan cuba mengelecek Sharun Nabil 

Asakan S.Kuhan terhadap Razie Rahim dalam kotak penalti bagi memperolehi pukulan sudut penalti sebelum menyempurnakan gol pertama buat Sapura

Pemain import Sapura daripada Korea Selatan Lim Woo-geun


Pukulan sudut penalti yang diambil oleh S.Kuhan untuk gol kedua Sapura

Tiada ulasan:

Catat Ulasan